Friday, March 6, 2009

Janji : Cara untuk Menulis ketika menerima CW

hi Semua...!!!
Maaf agak lewat sedikit dimana sebenarnya saya telah berjanji untuk memasukkan cerita mengenai pengalaman saya menulis ketika mendengar CW...tetapi saya dikejutkan dimana Ayah saya telah dimasukkan ke WAD atas ada satu penyakit dimana penyakit itu agak berat dan akan membuat operation Pagi pada tarikh 6 Mac ini..
Saya masih risau dan terkejut lagi dengan berita ini dimana saya sudah hampir 2 minggu tidak bertegur dengan orang tua saya sendiri dengan alasan dan selisih faham diantara satu sama lain....

AH...!!! siap boleh lukis sekali... cuba belajar melukis plak...hehehehe..melukis mesti dapat dalam cw test tu..jangan melukis kerana tak dapat plak...tapi tak tahu ler kalo nak jadi macam saya kali pertama memang saya melukis gambar morse key tu...kat atas kertas jawapan..hehehe

ok Mengenai cara untuk menulis ini buat abang2 ku sekalian dimana anda apabila menerima CW ini dengan cara menulis tidak kira samada menulis menggunakan pen atau alat2 tulis yang canggih ini anda harus mengikut kesesuaian diri anda.iaitu anda harus belajar untuk menerima dengan mudah dan anda harus menerima CW dengan keadaan mudah untuk anda menulis di atas kertas conteng atau kertas jawapan nanti ketika CW test tersebut....
Seperti saya menulis atas kertas conteng yang telah disediakan oleh pihak MCMC ketika CW test tersebut saya mengikut cara saya tersendiri dimana huruf yang mudah untuk saya menulis dan mudah untuk saya fahami seperti huruf A besar dan huruf a kecil.saya rasa huruf A kecil lagi mudah untuk ditulis berbanding huruf A besar..dan ini bergantung kepada jenis atau cara tulisan anda....
Sama juga huruf yang lain...
ini contoh A - Z yang saya tulis ketika Exam...
abcCDeFghIJKkLlMmnNOoppqrsStTUvVWwXXYyZz
atau contoh yang lain seperti exam CW yang saya tulis
KEMPEN PANDU CERMAT JIWA SELAMAT DILANCAR.

PIHAK POLIS DAN JPJ MULA KEMPEN BESAR BESARAN DIDIK ORANG RAMAI AGAR LEBIH WASPADA KETIKA BERADA DIJALAN RAYA UNTUK PULANG KAMPUNG SEMPENA CUTI HARI RAYA YANG BAKAL TIBA.


Iaitu

KeMPen PanDU CerMat JIwa SelaMat DILanCar.
PIhaK POLIS Dan JPJ MULa KeMPen beSar beSaran DIDIK Orang raMaI
agar LebIh WaSPada KetiKa beraDa DIJaLan raya UntUK PULang

KaMPUng SeMPena CUtI harI raya yang baKaL tIba.
wow..macam2 bentuk ada...hehehe..tapi saya akan rotan pakai tongkat Ali sape buat cam nie..kerana anda akan cuba dengar setiap dit ngan dah.....tapi anda harus dengar huruf itu dan jadikan dia sebagai huruf.bukan jadikan ia sebagai bunyi dit ngan dah...ok...!!!!


cuba perhatikan dimana saya ada besarkan huruf tersebut dan guna huruf kecil dimana mengikut kesesuaian dan kecepatan anda menulis...
Tapi anda sebenarnya tidak perlu risau dimana anda masih boleh menulis tanpa mengikut kesesuaian diri anda kerana apabila anda telah mahir untuk mendengar CW itu secara mudahnya anda sendiri boleh menulis CW itu sama ada dalam huruf besar atau pun huruf kecil
jangan risau dalam permasalahan menulis ini kerana anda akan membuatkan diri anda terganggu and make a stress and also you semua akan terganggu untuk belajar malahpun untuk mendengar CW ini apabila anda didalam dewan peperiksaan CW itu nanti..
Sekali lagi saya ingin ingatkan bahawa anda harus lah tenang , Relax , and enjoy dalam ujian ini...
Sekian..and 73

saya masih menunggu lagi rakan2 bermasalah dalam CW ini untuk email pada saya atau
anda boleh menelefon saya secara terus...
setakat ini ada 3 orang yang sudah telefon saya...
email masih seorang pun belum lagi...hehehehehe
email: 9m2aur@gmail.com
Hp no.: +60126309034

No comments: